Zomer! De concurrentie is op vakantie

Bart Van Luijk
-
28 Juni, 2019
-
0

Zomer! De concurrentie is op vakantie


Wie lopen deze maanden op slippers? Wie ligt er aan het strand? Wie doet niets, helemaal niets? Juist de concurrentie! Ook op de momenten dat zij niet fysiek op vakantie zijn, houden zij ‘op de zaak’ vakantie.

Waarom?
Zij gebruiken als excuus dat iedereen op vakantie is en niemand bereikbaar. De oorzaak van deze reactie is, dat de meeste verkopers met een matig onderhouden database werken en hun klanten nauwelijks kennen. Misschien denk jij: ‘Wij hebben ook zo’n database. Een systeem dat mij niet helpt.’ Het niet kennen van klanten heeft te maken met het geven van aandacht. De vakantietijd is er een ideale periode voor. Geef deze zomer je klanten FILTY-aandacht. Stuur elke dag 10 tot 20 mensen een 1-op-1-bericht via de FILTY-media: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube. Gooi het vakantieroer om en leg met het 15dagenZomerplan de basis voor een onvergetelijke vakantie in 2019:

Dag 1. Zet alle mensen met wie jij (bijna) zaken doet alfabetisch op rij.
Dag 2. Kijk in de spiegel naar de drie-eenheid die jij bent: Mens – Assortiment – Organisatie.
Dag 3. Begin met LinkedIn en vraag met een persoonlijke boodschap Mensen met jou te linken.
Dag 4. Volg de reacties op LinkedIn. Bedank zelfs het ‘duimpje omhoog’ persoonlijk.
Dag 5. Twitter in het verlengde van jouw ‘15 secondelijm’ tweemaal per week een bericht.
Dag 6. Volg je twitterberichten op. Geef in reactie op het reageren van je volgers een toelichting.
Dag 7. Plaats een bericht met een foto van jou op Facebook.
Dag 8. Volg de ‘likes’ die je na jouw Facebook-bericht hebt gekregen op.
Dag 9. Plaats een videobericht van jou op YouTube.
Dag 10.Word als drie-eenheid actief op Instagram!
Dag 11. Voordat jij bij een bijna-klant of een ex-klant binnenstapt, plaats een story op Instagram.
Dag 12.Bedenk een podcast die je wilt opnemen met een klant.
Dag 13.Bekijk de contentkalender van Het Nieuwe Verkopen.
Dag 14.Stuur na de vakantie een aandachtkaart naar je collega’s.
Dag 15.Stuur een aandachtkaart naar je top-20 klanten direct na hun vakantie.

Wil je het uitgewerkte zomerplan ontvangen?
Stuur een bericht naar [email protected]

Geniet van elke klant die jouw verleiding waardeert.

Bart van Luijk

Reageer

Laat je horen.